среда, 9 ноября 2016 г.

Відбувся майстер - клас « Програмована перевірка знань учнів на уроках біології і хімії» на базі РМК

4 листопада відбувся майстер- клас « Програмована перевірка знань учнів  на уроках біології і хімії» на базі відділу освіти,сім»ї та молоді Глобинської РДА, проведений методистом РМК Лободою С.В. та учителем Манжеліївської ЗОШ І-ІІІ ст. Заліським К.В.
Одним із завдань учителя у навчально-вихо­вному процесі є проведення Педагоги шукають оптимальні шляхи проведення контролю. Одним із таких шляхів у практиці сучасної школи є упровадження тестування з використанням комп’ютерних технологій. Цей вид контролю викори­стовується під час письмової перевірки засвоєння знань учнів. Із початку 90-х років ХХ ст. тестування набуло значного поширення в освітній практиці.
контролю й оцінюван­ня навчальних досягнень учнів. Є контроль навчальних досягнень учнів у двох формах вираження: усній і письмовій. Кожна з цих форм контролю має недоліки і переваги. Недоліком усного контролю й оцінювання навчальних досягнень школярів є великі затрати часу на його проведення і незначна кількість охоплених уч­нів, а письмового — великі затрати часу на підготовку до його проведення і на перевірку учнівських робіт. У той же час, до переваг усного контролю належить те, що відповідь учня оцінюється відразу, а письмового — час на його проведення чітко визначений і оптимізований, одночасне охоплення всього класу.

Питанню застосування тестового ме­тоду контролю навчальних досягнень у своїх працях приділяли увагу такі дослідники, як І. Анісімов, П. Ата­манчук, В. Беспалько, Н. Буринська, М. Головко, Ю. До­рошенко, О. Іваницький, А. Кух, С. Левитський, Н. Матяш, А. Никишов, П. Самойленко, М. Сидорович, О. Сергєєв, Н. Розенберг, П. Ротаєнко, В. Русин, В. Сергієнко, В. Шарко, М. Шут, О. Ярошенко та багато інших.
Перш за все, методист РМК Лобода Світлана Василівна познайомила   учасників майстер-класу  із вимогами, яким повинні відповідати тести. Вони мають бути:
· відносно короткотерміно­вими, тобто не вимагати великих затрат часу;
· однозна­чними, тобто не допускати вільного тлумачення тестового завдання;
· правильними, тобто виключати можливість формулювання багатозначних відповідей;
· інформацій­ними, тобто такими, які забезпечують можливість зіста­влення кількісної оцінки за виконання тесту з порядко­вою.
Потім Костянтин Вікторович ознайомив учителів  із  методикою  складання тестів з використанням ПК. Самостійно складаючи тести на комп’ютері,     учителі дійшли висновку, що використання комп’ютерного тестування з метою оцінювання навчальних досягнень учнів з біо­логії та хімії є ефективним і перспективним методом навчан­ня, оскільки сприяє:
· систематичному відстеженню якості й динаміки навчальних досягнень учнів;
· отри­манню статистично достовірної картини індивідуа­льного прогресу кожного учня;
· створенню регіона­льного комп’ютерного банку даних навчальних досягнень учнів з біології за тривалий час навчання;
· інте­нсифікації навчального процесу завдяки збільшен­ню обсягу навчального матеріалу на уроці;
· підвищен­ню зацікавленості учнів навчально-виховним проце­сом;
· можливості творчого і практичного застосуван­ня знань, умінь і навичок;
· можливості виконувати завдання не лише під контролем учителя, а й здійсню­вати самоконтроль навчальної діяльності.
Підсумки роботи підвела методист  РМК Лобода С.В.






Комментариев нет:

Отправить комментарий